Augustinus College
Image default
Internet

Wat doet een media planner precies?

Een media planner bepaalt strategieën voor reclames. Je overlegt met de media planner wat precies jouw boodschap is voor jouw berichten en de media planner probeert jouw boodschap over te brengen. Natuurlijk bespreek je ook met de planner welke doelgroep je precies wilt bereiken met je berichten dus de planner gaat jou veel vragen stellen om zo goed mogelijk werk voor jou te kunnen verrichten. Naast de strategieën doet een media planner natuurlijk ook plannen. Wanneer moet iets af zijn gerond en door wie moet dit gedaan worden. Een media planner houdt rekening met een mediaplan en voert dit uit en werkt dit uit.

Kwaliteiten van een media planner

Een media planner heeft natuurlijk veel organiserende vaardigheden om een mediaplan te verwerken en uit te voeren. Een media planner moet financieel bewust zijn om creatief te zijn voor de reclames, moet innovatief zijn om aan oplossingen of nieuwe manieren te bepalen, klantgericht te werk gaan, zoals inspelen op de wensen en behoeften van de klanten, plannen en organiseren met een overzichtelijk structuur en als laatst presenteren. Je moet je mediaplan goed kunnen presenteren door sociale vaardigheden te beheersen. Daarnaast moet je ook goed kunnen budgetteren, rekenen en onderhandelen voor het plannen van media.

De eigenschappen van een media planner

Een media planner moet van nature een bemiddelaar zijn en een succesvolle werker. Je moet doelgericht te werk gaan en resultaatgericht. Je wilt graag resultaten zien aan het einde van je werk want je bent de hele dag bezig met social media. Daarnaast moet je empathie hebben om te levelen met jouw klanten en zorgzaam zijn. Als een media planner moet je enthousiast zijn over jouw werk om ook te onderhandelen met klanten. Als laatst moet je zelfverzekerd en ondernemend zijn. Je moet uit jezelf naar de wensen en behoefte van je klant een mediaplan uitwerken dus moet je wel ondernemend zijn en zelfverzekerd over je werk.