Augustinus College
Image default
Aanbiedingen

Hoeveel huiswerkbegeleiding is genoeg?

Als je besluit dat jij of je kind bijles nodig heeft, hoeveel huiswerkbegeleiding tijd heb je dan echt nodig? Er zijn zoveel dingen die je tijd bezighouden dat je precies wilt weten hoeveel uur een week je nodig hebt. Je weet misschien niet hoe je de behoeften van je kind moet beoordelen. Dit artikel geeft je vier tips om te bepalen hoeveel huiswerkbegeleiding je nodig hebt.

1. Cijfers en testscores. Studenten nemen gestandaardiseerde tests – soms meer dan één per jaar – die je kunnen vertellen hoe goed je kind het op school doet. Verzamel alle scorerapporten die je hebt en bekijk de opmerkingen en de grafieken. Dit is vooral handig als u meer dan één jaar waard bent. Vergelijk de grafieken van meerdere jaren aan scoreverslagen. Is uw kind aan het verbeteren of dalen de scores elk jaar? Blijven ze hetzelfde? Dalende scores duiden erop dat studenten academici niet op de hoogte houden van klasgenoten. Hoewel hun scores consistent kunnen zijn, verdienen studenten hogere scores om ‘op niveau’ te presteren. Als de scores van studenten van jaar tot jaar hetzelfde zijn of afnemen, heb je mogelijk twee tot drie dagen (of twee tot drie uur) bijles per week nodig.

Als u niet beschikt over een kopie van de gestandaardiseerde testscores van uw kind, kijk dan naar hun huidige en eerdere cijfers. Neem contact op met docenten om een ​​actueel voortgangsrapport te krijgen, zodat u weet hoe ze het op dit moment doen. Overweeg dan de huidige cijfers van uw kind en vergelijk ze met eerdere rapportkaarten. Als uw kind in een bepaalde klas ‘C’s’ of ‘D’s’ heeft verdiend in de afgelopen verschillende beoordelingsperiodes, dan hebt u misschien ook twee tot drie uur per week nodig. Echter, als de cijfers van je kind net beginnen te slippen, is een of twee uur per week waarschijnlijk genoeg om ze weer op het goede spoor te krijgen.

2. Motivatie van de student. Dit geldt voor volwassenen en studenten. Overweeg als volwassen student hoe gemotiveerd je bent om opdrachten te voltooien en voor examens te studeren. Als je motivatie laag is, overweeg dan om een ​​tutor te krijgen die je een uur of twee per week helpt. U kunt uw docent één keer per week gedurende twee uur ontmoeten, of de tijd over twee dagen verdelen. Ze kunnen bij u in de buurt komen en u helpen bij het bestuderen van tests of het beperken van onderwerpen uit een onderzoeksartikel.

Studenten kunnen om veel redenen een gebrek aan motivatie hebben. Collega-problemen, pesten, mislukken van school en niet-gediagnosticeerde leermoeilijkheden kunnen ervoor zorgen dat leerlingen hun inspanningen op school verminderen. Ouders zouden hun kind eerst moeten ondervragen om het probleem te diagnosticeren. Bepaal vervolgens of tutoring geschikt is of dat een andere interventie noodzakelijk is. Als uw kind ongemotiveerd is door groepsdruk (verlangen om bij leeftijdsgenoten te passen) of gewoon de waarde van het onderwijs niet ziet, hebt u mogelijk twee tot drie uur per week nodig wanneer de studiebegeleiding begint. Naarmate uw kind met zijn mentor werkt, moeten hun houding en inspanningen beginnen te verbeteren. Naarmate de leerlingen verbeteren, kunt u het aantal studiebegeleidingen verlagen naar één of twee per week.

3. Aantal onderwerpen. Overweeg ook het aantal onderwerpen dat moet worden verbeterd. Volwassen studenten die vier cursussen op universitair niveau volgen, hebben misschien twee uur tutoring per week nodig als ze worstelen met slechts één onderwerp. Dit geldt vooral als het onderwerp vereist is voor je major of om te voldoen aan professionele trainingseisen.

Aan de andere kant hebben studenten die worstelen met twee vakken, helemaal geen huiswerkbegeleiding nodig. Overweeg welke onderwerpen je kind problemen bezorgen. Als uw kind worstelt met twee vakken, zoals Engels en wiskunde, overweeg dan twee tot drie uur tutoring per week. Als uw kind in twee of vier klassen worstelt, is waarschijnlijk meer hulp nodig. Overweeg drie tot vier uur tutoring per week zodat ze bijna elke dag hulp krijgen.

4. Timing. Met “timing” bedoel ik hoe vroeg of laat het is in het schooljaar. De behoefte aan tutorials zal verschillen afhankelijk van de leeftijd van de student, het niveau en hoe ver het schooljaar is. Ouders op de middelbare school hebben bijvoorbeeld veel belangrijke examens die ze elk voorjaar moeten afleggen om af te studeren. Als je middelbare school worstelt met vakken die op het examen staan, heb je misschien een aantal uur tutoring per week nodig om ervoor te zorgen dat ze bijpraten en slagen voor de test. Middelbare school senioren worstelen met een of twee personen aan het begin van de laatste indelingsperiode hebben misschien maar een uur of twee nodig. Dit zou voldoende hulp moeten zijn om ervoor te zorgen dat ze het materiaal leren en de klas bij blijven zodat ze op tijd kunnen afstuderen.

https://www.lyceo.nl/vestigingen/studieq-vestigingen-gaan-door-als-lyceo/